Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms  i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Sverige, i samarbete med  PostNord. Leveransen sker så fort beställningen är betald och mottagen.

Speditorer

Leveranstiden är normalt ca 2–4 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt.Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon samt anmäla skadan till postnord som är vår distributör. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Expressleverans

Leveranssättet Expressleverans kan erbjudas till kunder i stora delar av landet men inte till adresser som kräver båttransport.

Expressleverans kostar 99kr med posten.

Expressleverans tar 1-2 dagar beroendes på när beställning inkommit. Beställning innan kl 15.00 skickas samma vardag.

 

Hämta upp från lager fram till kl, 20:00

Beställningar som kan hämtas från lagret i Skärholmen (Stockholm).

Ni kan hämta er order fram till klockan 20:00 på kvällarna alla dagar i veckan.

Kunden ringer in och så bestämmer vi en tid och dag för utlämning.